FANTEZIE IN ALB ŞI NEGRU!


 

     Azi am primit un nou sortiment de hârtie şi dorinţa de a-l încerca este atât de puternică, încât m-am apucat de tăiat imediat. Este perfectă! Până aici totul este în regulă! Lipseşte doar tema de lucru!

Iau teancul de schiţe şi-l parcurg bucată cu bucată. Mă opresc la câteva: o petală, o aripă de fluture, o frunză! Tai trei petale şi-mi imaginez o floare! Tai o aripă de fluture şi-mi dau seama  că floarea, oricât de frumoasă ar fi, şi fluturele, oricât de splendid ar fi, nu crează un tot artistic.

Jocul începe! E o goană nebună după fiecare tăietură! Din ascuţişul cutterului ies pe rând: o floare, un fluture! Toate albe! Aparent doar, pentru că textura hârtiei este diferită.

Seara coboară peste lume şi peste masa mea de lucru. Fluturele alb a căpătat dintr-o dată altă nuanţă. Asta e! Fluturelui alb îi lipseşte fratele, adică fluturaşul negru!

Într-un amurg cenuşiu, la graniţa dintre zi şi noapte, pe masa mea au poposit, ca-ntr-un basm, doi fluturi gemeni: unul alb şi altul negru!

11 răspunsuri la „FANTEZIE IN ALB ŞI NEGRU!

  1. buna. incantata sa te vizitez. cum faci lucrarile astea? sunt atat de frumoase…nu ne poti da si un proces tehnologic, desfasurat, pe etape, cu unele sabloane? te rugam sa incerci sa ne ajuti…multi ar dori sa stie sa faca macar o lucrare de a ta. cu felicitari sincere!

    • Bună, Dorina! Mulţumesc pentru aprecieri! De unde eşti? Mi-ar plăcea să te ajut, dar nu prea ştiu cum. În primul rând, eu desenez tot ce fac, adică fac multe schiţe. Schiţele au corespondent în realitate, dar nu asta e problema! Problema este dotarea cu instrumente. Îţi trebuie foarte multe cuttere (sunt speciale pt tăiat hârtia!), pensete, cleme, foarfeci, lipiciuri de foarte bună calitate (pe care nu prea le găseşti în ţară; eu mi le procur din străinătate!) şi multe altele.Însă problema cea mare este „abilitatea” de a crea! Eu ţi-aş putea trimite nişte schiţe, dar la cutting trebuie să ştii ce tai şi ce laşi, pentru că „tăietura” este pata picturală din pictură! Mi-ar plăcea dacă ai citi tot ce-am publicat şi atunci ţi-ai putea face o imagine şi mai clară despre acest tip de artă, relativ nouă în peisajul artistic românesc! Aştept să-mi răspunzi! Îţi mai trimit un link, în care aproape aceleaşi eseuri sunt altfel ilustrate!

Lasă un răspuns

