BINE AI VENIT, PRIMĂVARĂ!


 

 Trebuie să ies la o scurtă plimbare, să-i spun “bun venit” primăverii ce şi-a făcut cu greu loc printre troienile şi frigurile lăsate în urmă de iarnă.

     Pământul absoarbe căldura şi îndeamnă spre lumină micuţele vieţuitoare, însă declanşează şi nebănuitele energii telurice ce dau viaţă plantelor. Printre paiele uscate rămase de anul trecut, se iţesc căpşoarele verzi ale ierburilor fragede. Mă copleşeşte căldura soarelui şi mi se pare nefiresc de cald pentru această perioadă. E doar o părere, a omului care a trecut un pic mai greu peste frigul acestei ierni. Găsesc un bolovan şi mă aşez pentru câteva clipe să mă odihnesc, dar şi pentru a admira jocul luminii de primăvară. Un fluturaş gălbui se zbenguie de colo- colo, iar la mică distanţă zboară o albinuţă timidă şi flămândă.

     Pe lângă bolovan sunt multe frunze uscate, stropite cu pământ argilos. O frunză se mişcă uşor şi nu-mi dau seama dacă am mişcat-o eu sau este ceva acolo, dedesubt. Rămân nemişcată şi aştept. Agitaţia de sub frunză se intensifică şi apare un gândăcel foarte frumos, negru albăstrui şi murdărel de lut pe cap.

     Căldura soarelui a ajuns şi în culcuşul lui de peste iarnă. Atunci şi-a dat seama că acesta a devenit dintr-odată rece şi neîncăpător. Se opreşte pe frunze să se încălzească. Stă o vreme mişcându-şi încet antenele, picioarele, elitrele. După ce s-a dezmorţit, se aşează pe o aripă de vânt şi pleacă în lumea lui, departe, să anunţe sosirea primăverii!

       


8 răspunsuri la „BINE AI VENIT, PRIMĂVARĂ!

  1. Foarte frumoasa povestioara despre gandacel! Este extraordinar cum puteti reda frumusetea naturii in aceste lucrari deosebite

Lasă un răspuns

