BALADA TOPORAŞULUI


 Dudul, mărul şi cu părul

 au ştiut destul de bine

că e toamnă.

Mult mai copţi

în ale vieţii

anotimpuri trecătoare

şi-au trimis spre mama ţărnă

frunze netrebuitoare.

Însă jos, în iarba crudă,

apărut-abia spre toamnă,

tinerel, necopt la minte,

a-nflorit iar toporaşul.

Ce-o fi fost în capul lui!?

Nepăsători, cei trei privesc

de sus, pe toţi, şi râd

de ignoranţa celor mici

din iarbă.

Brume albe se aştern

peste mari şi peste mici…

Doar micuţul tremură,

dar rezistă cu speranţa

că mâine

soarele-l va încălzi…

Azi, în zori, un soare trist

a topit pulberea albă…

Trupul firav i s-a frânt

când a înţeles că

primăvara e departe

şi iarna e aici!

10 răspunsuri la „BALADA TOPORAŞULUI

  1. … eu ţin cu toporaşul! Nu s-a frânt! S-a culcat şi a zis că mai doarme până trece iarna şi când se va trezi va fi cea mai frumoasă apariţie, iar dudul, mărul şi cu părul vor fi geloşi pe gingăşia şi frumuseţea lui!!!
    Eşti un om deosebit Aurelia (acesta este numele tău?) cu o sensibilitate aparte. Fiecare poezie a ta spune acest lucru.
    Sărbători cu bine şi să fie mai frumoase decât ai gândit !

    • Da, numele meu este Aurelia, dar mi se mai spune Aurora. Mulţumesc de încurajări. Aş vrea să-ţi spun că tot ce este ataşat modestelor mele „creaţii” literare, îmi aparţine. Şi eu iubesc toporaşii, iar la primăvară, când vor înflori, o să le cânt de la fereastra mea, oda renaşterii şi-a bucuriei! Te îmbrăţişez!

  2. Iarasi nu ma pot decat minuna! Si de-as fi vazut un toporas inflorit toamna, tot n-as fi putut scrie un poem atat de plin de sensibilitate! O sa ma uit mai atent prin iarba de-acuma!

Lasă un răspuns

